Case: Mukama-verkkokauppa

Mikä ihmeen Mukama?

Suomalainen Mukama myy verkkokaupassaan hyvin suunniteltuja ja huolellisesti valmistettuja henkilökohtaisia tarvikkeita, joista tulee nopeasti tärkeä osa jokapäiväistä elämää. Mukaman päätuoteryhmiä ovat erilaiset lompakot, laukut, mobiilisuojat, pientarvikkeet ja sateenvarjot. Mukaman tuotevalikoima kasvaa nopealla syklillä, joten verkkokaupassa vierailu kannattaa.

Yhteistyö Mukaman kanssa

Tyyliniekka on tehnyt yhteistyötä Mukaman kanssa vuodesta 2014 lähtien. Yhteistyö aloitettiin alalla tuotetestauksilla, joita Mukama toimitti Tyyliniekan käyttöön. Käyttökokemusten perusteella tuotteista tuotettiin artikkeleita, joissa panostettiin mm. omiin valokuviin.

Yhteistyötä syvennettiin tapahtumamarkkinointiin syksyllä 2014, jolloin Mukama osallistui Tyyliniekan osastolla Finlandia-talolla pidettyyn trade show -tapahtumaan, joka oli osa Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallista vaalikokousta. Tapahtumassa törmäytimme Mukaman potentiaalisiin ostajiin – hyvin tuloksin.

Esimerkki lifestyle-kuvauksista, joissa yhdistimme useamman kumppanin tuotteet.

Yhteistyö on jalostunut laadukkaan lifestyle-kuvamateriaalin tuottamiseen, jossa yhdistämme paitsi Mukaman tarjoamia tuotteita, myös muita Tyyliniekan yhteistyökumppaneita. Tätä kuvamateriaalia Mukama on hyödyntänyt sosiaalisessa mediassa, omassa verkkokaupassaan sekä uutiskirjemarkkinoinnissa.

Case: London Undercoverin sateenvarjot

Hyvä esimerkki ketterästä yhteistyöstä on London Undercover -sateenvarjomerkin lanseeraus. Saimme valitsemamme sateenvarjon testiin ja sopivan sateisen päivän koittaessa järjestimme nopean kuvaussession, josta tunnin päästä Mukamalla oli käytössään laadukkaita ajan hermoon sopivia kuvia omaan markkinointiin. Muutama tunti kuvien toimittamisesta ensimmäiset kuvat päätyivät Mukaman sosiaalisen median kanaviin, uutiskirjeen sisällöksi sekä verkkokaupan kuvituskuviksi.